Ile potrzebujemy snu ?

Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, że jedną trzecią życia spędzamy w łóżku. Śpiąc dobrze i długo ładujemy się fizycznie i psychicznie, a to ma zasadnicze znaczenie dla możliwości optymalnego funkcjonowania w czasie pracy, studiowania, spędzania czasu z rodziną lub podczas rekreacji. Jak długo ludzie mogą obejść się bez snu nie wiadomo. Wiadomo jednak, że ludzie, którzy cierpią na bezsenność mają problemy z koncentracją i zapamiętywaniem. Jest również oczywiste, że chroniczny niedobór snu może prowadzić do zmniejszenia wrażliwości na serotoninę. Serotonina jest hormonem, odpowiadającym za nastrój, sen, emocje, aktywność seksualną i głód oraz daje uczucie zadowolenia i szczęścia. Ostatnie badania sugerują, że brak snu może prowadzić nie tylko do depresji, ale może również przyczynić się do otyłości i cukrzycy.
 Słuchaj swojego ciała. Jeśli czujesz się dobrze, nawet śpiąc krócej niż 8 godzin, to nie przejmuj się. Spróbuj także spać jednakową liczbę godzin każdej nocy. Odsypianie w weekendy nie jest dla Ciebie dobre.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies aby ułatwić korzystanie z serwisu oraz w celach statystycznych. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.