Przygotowanie

Prawidłowe przygotowanie zaczyna się na długo przed pójściem do łóżka. Należy unikać wysiłku przed pójściem do łóżka. Idź do łóżka, kiedy czujesz senność. Jeśli nie możesz zasnąć, nie ma nic złego w czytaniu, lub układaniu puzzli by poczekać trochę dłużej, aż zaczniesz zasypiać. Możesz spać godzinę krócej ale jeżeli zaśniesz szybko, to jakość samego snu będzie o wiele lepsza.

Przed pójściem do łóżka

Nie jedz późno wieczorem. Jeśli żołądek jest pełny, twoje ciało musi ciężko pracować by trawić jedzenie. A to uniemożliwia w pełni spokojny sen. Upewnij się by pić tyle przed pójściem do łóżka ile potrzeba, nie idź też do łóżka spragniony. Nie należy jednak pić zbyt dużo kofeiny (np. kawy, czarnej herbaty i coca-cola) lub alkoholu, mogą one zakłócać sen. Ciepły prysznic może również dobrze pracować na organizm, ale w dalszym ciągu powinno być co najmniej pół godziny przed pójściem spać. Zasypianie jest połączone ze spadkiem temperatury ciała, ciepły prysznic sprawia, że ​​twoje ciało reaguje termostatycznie o pół godziny później na niższej temperaturze ciała, prawo, gdy chcesz zasnąć. 

W sypialni

Twoja sypialnia powinna promieniować relaksem. Twój nastrój przed zaśnięciem ma ogromne znaczenie dla dobrego snu. Z tego powodu, należy usunąć wszystko nie związane z resztą, takie jak odzież lub przedmioty związane z pracą, takie jak telefony komórkowe czy laptopy. Temperatura w pomieszczeniu powinna wynosić od 16 do 25 ° C. Korzystnie, nie należy nic robić w łóżku, innego niż usypianie lub przygotowanie się do snu. Można oglądać telewizję i czytać, jeśli jest lekki, relaksujący materiał. Seks może być również doskonałym przygotowaniem do snu.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies aby ułatwić korzystanie z serwisu oraz w celach statystycznych. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.