Zasypianie

Jeśli okaże się, że wciąż jesteś zestresowany lub spięty, gdy idziesz do łóżka, ćwiczenia relaksacyjne mogą zaoferować rozwiązanie. Joga, medytacja lub innye dyscyply terapeutyczne oferują takie ćwiczenia. Ale są też proste ćwiczenia, które każdy może zrobić, bez przygotowania i szkoleń specjalnych.

Ćwiczenia relaksacyjne
Poniżej przedstawiamy kilka przykładów prostych ćwiczeń relaksacyjnych.

Ćwiczenie 1: oddychanie
Połóż się na plecach, oddychaj kilka razy głęboko, byś mógł zrelaksować się w jak największym stopniu. Staraj się spędzić pięć minut koncentrując się na oddychaniu: wdech, wydech. Możesz również liczyć także: jeden - dwa - jeden - dwa. Można zauważyć, że często zaśniesz już przed upływem 5 minut.

Ćwiczenie 2: relaks
Napnij lewą nogę i trzymaj napiętą przez pięć sekund. Zwolnij napięcie i czuj relaks w swojej stopie. Poczekaj kilka sekund, a następnie powtórz z prawą nogą, a następnie nogi, ręce, ramiona, barki, szyję i głowa.

Ćwiczenie 3: przewijanie filmu
Połóż się na plecach i myśl o tym co robiłeś tuż przed tym jak poszedłeś do łóżka, jak rozbieranie się, mycie się czy mycia zębów. Pomyśl, co zrobiłeś wcześniej. I dalej z powrotem przez dzień, jak przewijanie filmu dnia. Do czasu osiągnięcia początek dnia, gdy wstałeś z łóżka rano, będziesz tak zrelaksowany, że będzie łatwo wpaść w fantastyczny sen.

Nadal nie możesz spać?
Jeśli nie uda się zasnąć w ciągu pierwszych 20 minut, równie dobrze można wstać. Zamiast leżenia w łóżku myśląc, lepiej jest zrobić coś prostego, aż poczujesz senność (ponownie). Ale wracaj do łóżka, gdy czujesz senność. Jeśli ponownie nie można spać, należy powtórzyć procedurę.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies aby ułatwić korzystanie z serwisu oraz w celach statystycznych. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.