Żyjemy w czasach, w których niezależnie od branży w jakiej działamy, będziemy zmagać się z konkurencją. Ta z kolei bywa bezlitosna, w walce o klienta, a co za tym idzie – o pieniądze, będzie podejmować wszelkie możliwe kroki, w końcu wiadomo – w biznesie i na wojnie, wszystkie chwyty są dozwolone.
Nie powinno Cię w takim razie dziwić to, że jeśli chcesz nie tylko utrzymać się na rynku, ale również wieść na nim prym, powinieneś wyprzedzać konkurencję nie o krok ani dwa, a wręcz o całe okrążenie. Jakie kroki w takim razie podjąć? Co sprawi że będziesz unikatowy? O tym przeczytasz za chwilę!
Miej na siebie pomysł
Nudna i sztampowa reklama powoli odchodzi do lamusa. Nawet kontakty z celebrytami, którzy użyczą swojego wizerunku na potrzeby reklamowe naszej firmy polecając nasze produkty, czy piosenkarze wykonujący pieśni zachwalające nasze usługi w radio i telewizji mogą nie przynieść żadnego rezultatu, a wręcz skompromitować nas w pewien sposób i pozbawić ludzkiego zaufania. Mało kto uwierzy, że np. taki Krzysztof Krawczyk rzeczywiście poleca firmę układającą kostkę brukową, czy wywożącą nieczystości.
Klucz to odpowiednia publika
Zastanów się nad tym, do kogo chcesz trafić, jakie ma być grono Twoich odbiorców. Dobrym sposobem, zwłaszcza uwzględniając upalne dni, mogą być napoje promocyjne i reklamowe. Wyobraź sobie sytuację: środek dużego miasta, upał sięgający ponad trzydziestu stopni Celsjusza, żar leje się z nieba, ludzie omdlewają na ulicy. Nagle wchodzisz Ty, cały na biało, oczywiście w przenośni. Hostessy i hości rozdający schłodzone napoje z nadrukiem logo Twojej firmy będą wybawieniem dla spragnionych tłumów. Nie jest to szczególnie droga inwestycja, a pozwala ona na budzenie pozytywnych skojarzeń z Twoimi produktami, czy firmą jako taką.
Ten sposób reklamy pozostawia Ci szerokie pole do popisu, mnogość rozwiązań z których możesz skorzystać robi wrażenie – możesz okleić swoim logo puszki z napojami energetyzującymi, butelki z napojami gazowanymi, a także te z wodą. Możliwe rozwiązania są ograniczone jedynie Twoją wyobraźnią i budżetem. Decydując się na taką formę reklamy, możesz być przekonany, że mając do wyboru Ciebie i konkurencję, potencjalny klient będzie kierował się sentymentem i dobrymi wspomnieniami.
Co więcej, decydując się na promowanie firmy właśnie przez napoje, ograniczasz do minimum czas, który musisz poświęcić na znalezienie klientów, ponieważ to oni sami trafią do Ciebie. Możesz liczyć na dużo pytań i konwersacji tyczących się tego, czym zajmuje się Twoja firma oraz co ma do zaoferowania.